Acreditarea Erasmus+ 2024-2027

ACREDITARE ERASMUS+

DOMENIUL: Educație școlară

NUMĂRUL ACREDITĂRII: 2023-1-RO01-KA120-SCH-000169077

PERIOADĂ DE VALABILITATE: 01.02.2024 – 31.12.2027

DESCRIERE: Acreditarea a fost obținută ca urmare a candidaturii depuse de echipa Liceului Teoretic “Constantin Noica” Sibiu, coordonată de prof. înv. primar Jugar Gabriela Mirela, la termenul limită de 19.10.2023 în cadrul Apelului European pentru proiecte de Acreditare Erasmus. În urma evaluării calitative, candidatura a obținut 83 de puncte din 100 posibile.

OBIECTIVE:

O1 – Dezvoltarea competențelor de comunicare lingvistică în engleză și franceză pentru 40 de elevi ai claselor V-XII din LTCN pe perioada desfășurării proiectului;

O2 – Dezvoltarea competențelor digitale pe durata implementării proiectului pentru un număr de 10 cadre didactice ale LTCN din cele 7 arii curriculare;

O3 – Creșterea cu 17% a numărului profesorilor digitali din LTCN, ce inițiază și aplică cu elevii în proiect, în context formal, informal sau non-formal, resurse educaționale deschise.

PLANIFICARE MOBILITĂȚI:

Repartizarea pe fluxuri de formare a personalului se va face astfel: 2 fluxuri a câte 3 cadre didactice și 2 fluxuri a câte 2 cadre. Eficientizăm schimbul de bune practici formând fluxuri interdisciplinare, un flux fiind alcătuit din membrii ai diferitelor arii curriculare (3 arii curriculare diferite la fluxul de 3 cadre didactice și 2 arii curriculare diferite la fluxul de 2 persoane). Estimăm să avem în fiecare an școlar 2 fluxuri de elevi, unul pentru engleză și unul pentru franceză, fiecare curs având 5 participanți. Un număr de 2 cadre didactice va însoți la formare fiecare flux de elevi.

PROFILUL CELOR IMPLICAȚI:

Procedurile de selecție a participanților la stagiile de formare ale acestui program vor avea criterii ce vor asigura egalitatea de șanse a fiecăruia, elev sau profesor, incluzând în mod transparent și nediscriminatoriu pe oricine dorește în școala noastră să contribuie la dezvoltarea personală și implicit a instituției. Pentru elevi, principalele criterii sunt:

– rezultatele foarte bune la învățătură;

– situațiile economice precare;

– dorința lor și a familiilor lor de a se implica;

– nivelul de minimum A2 la engleză sau franceză;

– disponibilitatea la călătorie;

– dorința de implicare în activități extra-curriculare;

– responsabilitatea.

Profesorii însoțitori ai fluxurilor de elevi vor avea cel puțin A2 sau B1 la limbile stagiilor (engleză sau franceză). Din comisia de selecție va face parte:

– coordonatorul proiectului;

– directorul principal al școlii;

– un profesor de limba engleză;

– un profesor de limba franceză;

– un profesor de la Structura Betania.

Din comisia de selecție fac parte, alături de coordonator, cei doi profesori cu doctorat ai școlii, 2-3 membri ai Consiliului de Administrație al Liceului Teoretic „Constantin Noica” și 2-3 profesori de limbi străine ce au avut succese cu elevii la olimpiadele școlare și care predau la clasele de bilingv, fiind bineînțeles titularii instituției.

DISEMINARE:

Pentru a împărtăși activitățile noastre și cunoștințele despre programul Erasmus, cu toate beneficiile lui, vom organiza la nivelul Liceului Teoretic „Constantin Noica” activități de diseminare în cadrul Consiliului Profesoral al instituției, în ședințele ariilor curriculare, în cadrul CEAC, la întâlnirile cu părinții claselor implicate, pe website-ul liceului, la deschiderea fiecăruia din cei 4 ani școlari în care vom implementa proiectul.

PROMOVAREA PROGRAMULUI ERASMUS:

Vom realiza pliante de promovare a proiectului și liceului nostru, pe ele punând sigla Programului Erasmus+. Informațiile de identitate vizuală se vor regăsi cu siguranță pe toate prezentările PowerPoint arătate la diseminări, la începutul sau la finalul lor existând întotdeauna precizări în care se menționează finanțatorul și rolul său în implementarea proiectului propus de Liceul Teoretic „Constantin Noica” așa cum am făcut și în proiectele anterioare, care au fost unele de real succes. Recunoașterea publică a finanțării Uniunii Europene nu este pentru noi o obligație, ci un real model de mândrie că suntem parte a acestei comunități, de care ne bucurăm cu toții.

Procedură selecție elevi ACREDITARE

Procedură selecție profesori ACREDITARE